Kevään 2019 yhteisvalinta

13.8.2019

Uusien opiskelijoiden nimet julkaistaan Opetushallituksen ohjeen mukaisesti aikaisintaan to 13.6. Jos olet antanut sähköpostiosoitteesi hakemuksella, niin saat tiedon valinnasta sähköpostiisi. Julkaisuluvan antaneiden valittujen nimilista on nähtävissä Lempäälän lukion ovella ja koulun kotisivulla. Kaikki lukioomme valitut saavat tiedon valinnastaan myös kotiin kirjeitse.

Lukion opiskelupaikka on varmistettava tuomalla peruskoulun alkuperäinen päättötodistus Lempäälän lukion kansliaan viimeistään ma 17.6. Osoite Valkeakoskentie 19, 37500 Lempäälä. Jos opiskelija/opiskelijan edustaja ei pääse tuomaan todistustaan 13. - 17.6. kansliaan, hän voi tuoda sen etukäteen. Ota paikka vastaan sähköpostin ohjeiden mukaisesti myös Opintopolun kautta.

Jos et ota paikkaa vastaan, niin toivomme ilmoitusta asiasta heti. Näin saamme tiedon jonossa seuraavalle ja hänen paikkansa toisessa oppilaitoksessa vapautuu seuraavalle.

Lukiolta postitettavassa kirjekuoressa on valintapäätöksen lisäksi muitakin lomakkeita esim. kouluterveydenhoitajalle, jotka toivotaan palautettavan täytettynä lukiolle. Erityisruokavalion hakemiseen liittyvä ohjeistus ja selvityslomake löytyvät Opiskelijalle -välilehden Terveydenhuolto ja muu opiskeluhuolto -osiosta.

Allekirjoitettu läppärisopimus tuodaan vasta elokuussa 8.8.

Kelan sivuilta voi täyttää ja tulostaa matkatukihakemuksen KM1, ja tuoda sen ilmoittautuessa kansliaan, jos koulumatka lyhintä autoreittiä pitkin on 10 km tai yli.

Lukuvuonna 2019-20 käytettävä oppimateriaali löytyy Opiskelijalle -välilehdeltä. Ensimmäisen opiskelupäivän aikataulu tulee kotisivujen etusivulle ennen lukuvuoden alkua. Toinen opiskelupäivä on työjärjestyksen mukainen. Työjärjestys löytyy wilmasta. Jos opiskelijalla ja/tai huoltajalla on ollut ennestään (peruskoulussa) käytössä Lempäälän Wilman tunnukset, niin samat tunnukset toimivat myös lukiossa. Muiden pitää luoda uudet tunnukset. Ohjeet siihen löytyvät kirjeestä.