Tietotekniikka Lelussa

Lempäälän lukiossa on tehty pitkäjänteistä työtä tieto-ja viestintätekniikan opetuskäytön kehittämisessä jo 80-luvulta lähtien. Olemme olleet toteuttamassa Opetushallituksen virtuaalikoulu- ja oppimisympäristöhankkeita vuodesta 2000 alkaen. 1:1 pedagogiikka lukiossa -periaatetta noudattaen olemme varustaneet jokaisen opiskelijan omalla henkilökohtaisella läppärillä, luokat WLAN-tukiasemilla ja ottaneet tietokoneet aktiiviseen käyttöön opetuksessa sekä oppimisessa ja esimerkiksi sähköiset kokeet voidaan toteuttaa samanaikaisesti kaikille opiskelijoille EKOE -verkkoa hyödyntämällä.

Innovatiivisten oppimisympäristöjen kehittämishankkeen avulla olemme vastaavasti kehittämässä uusia peli- ja virtuaalitodellisuutta hyödyntäviä pedagogisia työkaluja oppimisen tukemiseksi. Myös luonnon internet -teema on toiminnassamme vahvasti mukana oman sääasemamme ja Ahtialanjärvellä sijaitsevan tutkimuslautan tuottaessa jatkuvasti reaaliaikaista tietoa opiskelijoidemme käyttöön.

Lisätietoja 1:1 pedagogiikka lukiossa -hankkeesta löytyy täältä: https://www.facebook.com/11PedagogiikkaLukiossa