Riemuylioppilaat

Lempäälän - Vesilahden Yhteiskoulusta 50 vuotta sitten valmistuneet ylioppilaat ovat Lempäälän lukion kuluvan vuoden riemuylioppilaita

Lempäälän-Vesilahden yhteiskoulun ensimmäiset ylioppilaat valmistuivat 1962.

2012 saimme juhlia ensimmäisiä riemuylioppilaitamme. Perinne on jatkunut vuosittain.

Lempäälän lukio järjestää riemuylioppilaille kahvitilaisuuden perjantaina klo 15 ennen lauantain kevät- ja ylioppilasjuhlaa. Tilaisuus kestää noin 1,5 tuntia.

Kahvituksen jälkeen riemuylioppilaat ovat mielenkiintonsa mukaan siirtyneet johonkin valitsemaansa paikkaan juhlistamaan 50 vuotta ylioppilaaksi valmistumistaan ja muistelemaan menneitä.

Miten toimitaan?

Etsitään osallistujat

Vuoden riemuylioppilaat keräävät sähköpostilistan luokallaan olleista. Lista lähetetään koulusihteerille. Hän lähettää yhteissähköpostin listan henkilöille. Listaa voidaan täydentää kevään kuluessa. Ensimmäinen yhteydenotto mielellään jo tammikuussa.

Joku/jotkut riemuylioppilaista toimivat yhteyshenkilöinä, ja ottavat vastaan kahvitilaisuuteen sekä mahdolliseen yhteiseen jatkotilaisuuteen ilmoittautujat.

Yhteyshenkilö kertoo osallistujien lukumäärän ja kahvitilaisuuden ruokarajoitteet koulusihteerille toukokuun puoliväliin mennessä.

Juhlapuhuja yo-juhlaan

50 vuotta sitten ylioppilaaksi valmistuneet ovat keskuudestaan valinneet riemuylioppilaiden juhlapuhujan lauantain kevät- ja ylioppilasjuhlaan. Rehtori on häneen yhteydessä sähköpostilla juhlan kulusta ja järjestelyistä.

Lauantain ylioppilasjuhlaa voi halutessaan seurata suorana lähetyksenä internetissä. Linkki juhlalähetykseen löytyy koulun kotisivulta juhlapäivän aamuna.

Riemuylioppilaiden stipendirahasto

Lukion stipenditilille voi halutessaan lahjoittaa sopivaksi katsomansa summan.

Tilinumero kerrotaan erikseen.

Useasti riemuylioppilaat ovat lähettäneet koulusihteerille yhdessä sopimansa stipendikriteerit toukokuun 10. päivään mennessä.

Opettajat päättävät stipendikokouksessa stipendien saajat riemuylioppilaiden antamien kriteerien tai jos niitä ei ole, niin muiden ansioiden perusteella. Riemuylioppilaiden juhlapuhuja julkistaa stipendien saajat ja mahdolliset kriteerit lauantain juhlassa.

Erno Tossavainen

Lempäälän lukion rehtori