Virta-kampus

Tilat ja niiden vuokraus ulkopuolisille

Lempäälän lukion ja Tredun Lempäälän toimipisteen yhteinen koulutuskeskus VIRTA valmistui elokuussa 2017. Rakennuksessa toimii lisäksi Pirkan opisto. Myös Lempäälän kunnanvaltuusto kokoontuu Virta-salissa.

Tilat ovat myös ulkopuolisten käytössä. Seurojen on mahdollista varata käyttövuoroja Virta-kampuksen liikuntasaliin sekä kuntosaliin niinä aikoina jolloin tiloja ei tarvita oppilaitoksen omassa käytössä. Liikuntatilojen vuokraaminen tapahtuu Lempäälän kunnan varausjärjestelmän kautta. Muita Virta-Kampuksella olevia vuokrattavia tiloja ovat esimerkiksi rakennuksen suuri kokoontumisaula, monitoimisali ja luokat. Kampuksen muiden kuin liikuntatilojen vuokraaminen tapahtuu Tredun tilavuokrauksen kautta. Pyydä tilavuokrauksen hakemus sähköpostiisi: Tredun tilavuokraukset
tilavuokraus.toinenaste@tampere.fi

Tarjoilujen tilaus: Taina Heritty (puh. 050 3465214), s-posti taina.heritty@iss.fi

Kampuksen pysäköinti koulupäivinä klo 8-16

Virta-kampuksen pysäköintipaikat on tarkoitettu ma-pe klo 8-16 lähtökohtaisesti kampuksen opiskelijoille ja henkilökunnalle. Omaa väkeä kampuksella on yli 800, joten vierailijoille emme voi taata pysäköintimahdollisuutta kampuksen piha-alueella. Lähistöltä löytyy kuitenkin vaihtoehtoisia pysäköintimahdollisuuksia. Pysäköidä voi esimerkiksi

• Tukkitien päässä olevalle parkkipaikalle. On syytä huomioida, että itse Tukkitien varrella on pysäköintikielto.
  • Lempäälän nuorisoseuralle, Iluksentie 5 (mikäli Nuorisonseurantalolla ei ole omaa tilaisuutta).
  • Halkolan parkkialueelle (Valkeakoskentien varrella Mantunkulman Nestettä vastapäätä).

Henkilökunnalle ma-pe klo 8-16 varatut paikat ovat liikennemerkillä osoitettuna saattoliikennekatoksen takana. Auton kojelaudassa on tällä alueella oltava pysäköintiin oikeuttava lappu.

Pysäköintiruutujen ulkopuolelle ei saa pysäköidä. Saattoliikenteen ja pelastusajoneuvojen reitit tulee jättää vapaiksi. Kampuksen piha-alueella toimii pysäköinninvalvonta.

Kampuksen pysäköintialueet
Kampuksen lähialueilta löytyvät pysäköintipaikat

Kaksoistutkinto

Lukio- ja ammatillinen koulutus ovat kampuksella saman katon alla. Lukioon otetaan kevään opiskelijavalinnassa 140 uutta opiskelijaa keskiarvorajan ollessa vähintään 7,4.

Tredun Lempäälän toimipisteessä voi suorittaa perustutkinnon seuraavilta aloilta: liiketoiminta, sosiaali- ja terveysala, kasvatus- ja ohjausala, taideteollisuusala, tekstiili- ja muotiala, matkailuala sekä turvallisuusala, ks. Tredun opiskelijavalinta. Lisäksi Tredun Lempäälän toimipisteessä järjestetään ammatilliseen koulutukseen valmistavaa koulutusta. Kampuksella on myös mahdollista suorittaa kaksoistutkinto (ylioppilas- ja ammatillinen tutkinto kolmessa vuodessa). Ammattiopisto sopii opiskelijoille, jotka haluavat käytännönläheisiin töihin nopeasti. Jo ensimmäisenä opiskeluvuonna on työssäoppimisjakso työpaikalla.

Kampus Natura 2000 suojeluohjelmaan kuuluvan lintujärven rannalla

Lukion opetussuunnitelmassa huomioidaan rakennuksen hieno sijainti Ahtialanjärven rannalla. Koulun katolla toimii sääasema ja järvellä tutkimuslautta, jonka avulla pystytään analysoimaan vesistöä. Tietoja vaihdetaan kansainvälisessä oppilaitosten Globe-verkostossa, johon lukio kuuluu. Järven rannalla on lintutorni, joka toimii myös linja-auton odotuskatoksena. Osa talon energiasta saadaan katolle asennettavista aurinkopaneeleista.

Tervetuloa oppimaan Virta -kampukselle!