Hae opiskelijaksi

Näin haet meille

Kevään 2024 perusopetuksen jälkeisen koulutuksen yhteishaun hakuaika on 20.2.-19.3.2024.

Tärkeitä päivämääriä:

• Tallenna hakemuksesi Opintopolussa ( www.opintopolku.fi) viimeistään 19.3.2024 kello 15.00. (Paperihakemuksen on oltava perillä Opetushallituksessa viimeistään 19.3.2024 kello 15.00.)
  • Saat valintatuloksen aikaisintaan 12.6.2024.

Lempäälän lukioon hakevat opiskelijat täyttävät sähköisen ainevalintakortin aikavälillä 20.2.-26.3.

Ainevalintojen teossa auttaa opiskelijan oma oppilaanohjaaja. Pohdi erityisesti, mitä vieraita kieliä haluat opiskella, valitsetko pitkän vai lyhyen matematiikan ja luetko fysiikkaa tai kemiaa enemmän kuin yhden pakollisen opintojakson.

Linkki sähköiseen ainevalintakorttiin.

Lempäälän lukion 1. vuosikurssille otetaan 140 opiskelijaa. Keskiarvorajaksi kevään 2023 yhteishaussa muodostui 7.4. Lopullisen opiskelijavalinnan suorittaa lukion rehtori.

Tervetuloa

Lempäälän lukioon!

Lempäälän lukio sijaitsee luonnonkauniissa ympäristössä virtaavan veden äärellä ja Suomen parhaisiin lintujärviin lukeutuvan Ahtialanjärven rannalla. Virta-Kampus pitää sisällään lukion lisäksi myös Tredun Lempäälän toimipisteen. Yhteistyö tarjoaa mahdollisuuden kaksoistutkinnon suorittamiseen samoissa tiloissa. Sijaintimme Lempäälän uudistuvan kuntakeskustan tuntumassa takaa opiskelijalle nopeat ja monipuoliset kulkuyhteydet Lempäälästä ja lähikunnista. Luonnonläheisyys, kannustava ilmapiiri sekä opiskelun ja rentoutumisen yhdistävät tilat antavat ainukertaiset kehykset opintopolullesi.

Uudet oppimismenetelmät, uusi teknologia

Virta-kampuksen suunnittelussa on otettu huomioon uudenaikaiset oppimismenetelmät. Rakennuksessa on paljon muunneltavia opetustiloja, paikkoja ryhmä- ja teematyöskentelyyn sekä upeat aineluokat, laboratoriot, studio ja kuntosali mm. luonnontieteiden, taideaineiden ja liikunnan opetukseen.

Koulun tieto- ja mediatekninen varustelu on huippuluokkaa. Opiskelijat saavat heti opintojensa alussa henkilökohtaisen kannettavan tietokoneen ja teknisen tuen käyttöönsä. Se mahdollistaa opetuksen, oppimisen, kokeiden ja sähköisten ylioppilaskirjoitusten järjestämisen ilman ongelmia. Tietotekniikka tukee uusia oppimiskäytäntöjä, mm. käänteisen opetuksen sekä yksilöllisen-, tutkivan- ja yhteisöllisen oppimisen toteuttamista. Lempäälän lukio on edelläkävijöitä ilmiöpohjaisessa opiskelussa.

Luonnollista oppimista

Lelun opintotarjonta on monipuolinen ja laaja. Voit erikoistua mielenkiintosi mukaan itsesi ilmaisemiseen kuvataiteen, musiikin, liikunnan ja ilmaisutaidon opintojaksoilla. Luonnontieteiden opetus on huippuluokkaa, ja se on taannut hyvät jatko-opintomahdollisuudet mm. teknisellä ja lääketieteellisellä alalla. Reaaliaineiden opintojaksoilla voit kehittää itsetuntemustasi ja vaikutusmahdollisuuksiasi sekä hankkia arvokasta yleissivistystä. Kielitarjonta on monipuolista, meillä voit opiskella englannin ja ruotsin lisäksi saksaa, ranskaa ja venäjää.

Koulumme kohdistaa katseensa globalisoituvaan maailmaan ja Globe-kouluna pyrimme valmistamaan opiskelijoitamme yhä laajemmin tulevaisuuden haasteisiin muun muassa erilaisten kehityshankkeiden ja projektien kautta. Teemme runsaasti opintoretkiä, jotka suuntautuvat sekä kotimaahan että ulkomaille. Opiskelijoilla on myös ESN-projektin (European School Network) puitteissa matala kynnys lähteä tutustumaan muihin kulttuureihin niin yksin kuin kavereiden kanssa. Monipuoliset kielivalintamahdollisuudet ovat tässä apuna.

Yhteistyötä ja yhteisöllisyyttä

Lempäälän lukiossa koetaan tärkeäksi ylläpitää hyvää yhteishenkeä sekä arvostaa jokaista yksilönä. Ensimmäisen vuosikurssin opiskelijoiden tukena toimivat aktiiviset tutoropiskelijat, jotka auttavat kaikissa koulunkäyntiin liittyvissä asioissa ja järjestävät erilaisia tapahtumia ykkösille. Myös koulun opiskelijakunnalla on tapahtumien järjestäjänä ja organisaattorina tärkeä rooli yhteisöllisyyden luomisessa. Lelulaiset toteuttavat monia yrittämiseen, luonnonsuojeluun, liikuntaan ja hyväntekeväisyyteen liittyviä tempauksia ja projekteja. Lelulaisten osaaminen on kovassa huudossa ja tuo hyötyä lähiympäristön toimijoille.

Pikalinkit

Hakuopas 202⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠2

YouTube-videon näyttäminen ei onnistunut. Tarkista markkinointievästeiden hyväksyminen ja selaimen yksityisyysasetukset.

Seuraa Lelua somessa!