Opiskelijakunnan hallitus

Uusi hallitus. Kuvasta puuttuvat Lotta ja Ellen.
Vinski luovutti puheenjohtajan nuijan uudelle hallituksen puheenjohtajalle Emilialle. Sydämellinen kiitos Vinskille ja paljon onnea Emilialle!
Hauskaa vappua!
Meidän upea hallitus :)

Opiskelijakunnan hallitus koostuu opiskelijoista, jotka on valittu luottamustehtäväänsä. Opiskelijakunnan hallitus on lukiomme sydän. Hallitus edustaa koko lukion opiskelijakuntaa.

Opiskelijakunnan hallituksen jäsenet 2024:

• Emilia Hyötylä, puheenjohtaja (emilia.hyotyla ät edu.lempaala.fi)
  • Otto Räisänen, varapuheenjohtaja
  • Topi Sakala, varapuheenjohtaja
  • Sara Huntus, sihteeri
  • Oliver Nurmi, rahastonhoitaja
  • Topi Eloranta
  • Roosa Haanpää
  • Jasper Jokisalo
  • Ellen Lehtilä
  • Helmi Länsirinne
  • Ella Naskali
  • Lotta Nurmi
  • ohjaava opettaja: Taina Salonen

Ole rohkeasti meihin yhteydessä!

Seuraa meitä myös Instassa: lelu_opkh

14.11.2022

12.1.2023 Yleiskokous

Toimintasuunnitelma lv 2024

Lempäälän lukion opiskelijakunnan hallituksen tehtävänä on edustaa opiskelijoita, edistää viihtyvyyttä lukiossa, toimia tiedonvälittäjinä opiskelijoiden ja opettajakunnan välillä ja mahdollisuuksien mukaan osallistua koulun ja sen ulkopuolisten tahojen väliseen yhteistyöhön.

Hallitus valmistelee, käsittelee ja päättää opiskelijakuntaa koskevista asioista. Käytännön toimiin kuuluu osallistuminen lukion yhteisten tapahtumien järjestäminen, hallituksen omien tempausten ja tapahtumien (kuten teemapukeutumispäivät) järjestäminen sekä erilaisten hankkeiden organisoiminen. Lukion opiskelijakunta osallistuu hyväntekeväisyyteen.

Opiskelijakunnan hallitus tekee yhteistyötä tutoreiden ja ilmastosotureiden kanssa.

Opiskelijakunta saa varoja toimintaansa muun muassa limsa- ja välipala-automaattien ylläpidosta sekä pantillisten pullojen kierrättämisestä.

Opiskelijakuntatoiminta on merkityksellisessä osassa opiskelijoiden osallisuuden vahvistamisessa. Opiskelijakunnalla on mahdollisuus vaikuttaa koulun asioihin. Opiskelijakunnan mielipide huomioidaan opintotarjonnassa ja koulun muussa toiminnassa. Opiskelijoiden näkemyksiä kartoitetaan kyselyillä ja mahdollisuudella antaa palautetta opettajille ja opiskelijakunnalle. Kyselyissä ilmenneisiin epäkohtiin puututaan yhdessä opiskelijakunnan ja koulun henkilöstön kanssa. Opiskelijakunnan edustaja osallistuu erilaisiin kokouksiin ja työryhmiin opiskelijoiden edustajana.

Lukuvuoden 2024 teema: Hyvinvointi Lelussa

Opiskelijakunnan ohjaavana opettajana lukuvuonna 2024 toimii Taina Salonen.

Tapahtumat:

yleiskokous 10.1.2024

järjestäytymiskokous 17.1.2024

ystävänpäivän iskureplakisa ja pukuteema 14.2.2024

pukuteema (liikennevalo) 15.2.2024

pääsiäistapahtuma 25.3.2024

kierrätystori 8.4.-29.4.2024

vapputapahtuma 30.4.2024

Virta-päivä 9.8.2024

valokuvaus 14.8.2024?

lukiolaisten liiton vierailu 14.9.2024?

pukuteemapäivä (yöasu)

abit vs. henkilökunta pesispeli 11.10.2024

pukuteema (värikäs pukeutuminen) YK.n päivänä 24.10.2024

pukuteema (mustat vaatteet) ? ja halloween ?

joulukalenteri tapahtumineen Instassa 1.12.-24.12.2024

Sydänpuu-keräys 1.12.-13.12.2024

yhteistyö Tredun opiskelijakunnan hallituksen kanssa

Toimintakertomus lv 2023, hallituskausi 2022-2023

Lempäälän lukion opiskelijakunnan hallituksen tehtävänä on edustaa opiskelijoita, edistää viihtyvyyttä lukiossa, toimia tiedonvälittäjinä opiskelijoiden ja henkilökunnan välillä ja mahdollisuuksien mukaan osallistua koulun ja sen ulkopuolisten tahojen väliseen yhteistyöhön.

Hallitus valmistelee, käsittelee ja päättää opiskelijakuntaa koskevista asioista. Käytännön toimiin kuuluu osallistuminen lukion yhteisten tilaisuuksien järjestämiseen, erilaisten hankkeiden tai vaikkapa kierrätystorin organisoiminen. Opiskelijakunnan hallitus osallistuu myös hyväntekeväisyyteen.

Hallitus kokoontui vuoden 2023 aikana kahdeksan kertaa. Teemapäivät sovittiin yhdessä Tredun opiskelijakunnan hallituksen kanssa.

Hallituksen jäsenet ja luottamustehtävät hallituskauden aikana:

• Vinski Vesamäki, puheenjohtaja
  • Mira Jokinen, varapuheenjohtaja
  • Wilma Karlsson, varapuheenjohtaja
  • Elias Harju, sihteeri
  • Justus Valtamo, rahastonhoitaja
  • Sara Huntus
  • Emilia Hyötylä
  • Oliver Nurmi
  • Otto Räisänen
  • Topi Sakala
  • Veeti Viskari

Toiminta

Toiminnan suunnittelussa on ollut myös mukana mahdollisuuksien mukaan  yhteisöpedagogi Risto Pajari.

Virkistystoiminta

• vapputapahtuma 28.4.
  • pukuteemapäivä (yöasu) 3.10.2023
  • abit vs. henkilökunta pesispeli 13.10.2023
  • pukuteema (värikäs pukeutuminen) YK.n päivänä 24.10.2023
  • teemapukupäivät 26.10. - 27.10. huipentuen Halloweeniin ja kurpitsankaiverruskisaan
  • hallituksen jäsenet kiersivät kertomassa hallituksen ja tutoreiden toiminnasta ykkösille joulukuussa
  • Instan joulukalenteri toi jännitystä opiskelijoiden joulunodotukseen. Tarkkasilmäisimmät ja onnekkaimmat osallistujat palkittiin hienoin palkinnoin.

Edustustehtävät ja muu toiminta

• hallituksen edustaja osallistuu kampuksen yhteisöllisiin opiskeluhuoltopalavereihin
  • hallituksen edustajat vastaanottivat Lukiolaisten liiton vieraat
  • hallituksen varapuheenjohtaja edusti hallitusta kevät- ja joulujuhlissa

Varainhankinta, lahjoitukset ja talous

• Lempäälä-päivän kirppis- ja huutokauppatapahtuma 9.9.2023
  • Opiskelijakunta saa varoja toimintaansa limsa- ja välipala-automaattien ylläpidosta sekä keräyspullojen kierrättämisestä.
  • Avustusta hallitus saa Lempäälän lukiolta.
  • Hallitus jakaa joululahjoja sekä lahjakortteja Sydänpuu-keräyksen myötä.
My Page