Koulutustuen apurahat

Lempäälän-Vesilahden Koulutustuki ry tukee vuosittain taloudellisesti lukio-opiskelijoita stipendein ja jatko-opiskelijoita apurahojen avulla. Apurahoihin on varattu vuosittain yli 20.000 €, ja apurahan suuruus on sitä ensi kertaa hakeville on ollut 500 euron luokkaa. Apurahojen hakuaika on vuosittain marraskuussa. Hakemukset tehdään sähköisellä lomakkeella, joka löytyy tuona ajankohtana hakuohjeineen Lempäälän lukion kotisivuilta.

Lisäksi Koulutustuki voi myöntää koko lukuvuoden aikana erillisestä hakemuksesta opiskelijoille ja yhteisöille tukea esim. lukio-opiskeluun, opintomatkoihin ja muihin vastaaviin tarkoituksiin. Koulutustuki sponsoroi lisäksi abeille teatteriretken Tampereelle kevätlukukauden alussa.

Lisätietoja apurahoista ja muusta taloudellisesta tuesta antaa Koulutustuki ry:n sihteeri Hannu Tiensuu,
hannu.tiensuu@lempaala.fi

LEMPÄÄLÄN-VESILAHDEN KOULUTUSTUKI RY:N APURAHAT 2018-2019

Koulutustuki julistaa lukuvuodeksi 2018–2019 johtokunnalta haettavaksi apurahoja:

PAAVO SIRÉNIN RAHASTOSTA,
KOULUTUSTUEN BUDJETTIVAROISTA SEKÄ
KAI NEUVOSEN MUISTORAHASTOSTA

Apurahat on tarkoitettu kaikille entisille Lempäälän lukion lempääläisille tai vesilahtelaisille opiskelijoille, jotka opiskelevat jotain perustutkintoa joko yliopistossa tai tiede- tai ammattikorkeakouluissa. Sirénin rahaston osalta painotetaan lempääläisten opiskelijoiden kaupan ja talouden alan opintoja. Lisäksi apurahoja voidaan myöntää toisen asteen oppilaitoksessa kaupan ja talouden alan koulutusohjelmissa opiskeleville. Apuraha voidaan myöntää vain kerran samalle hakijalle.

Kai Neuvosen muistorahastosta voidaan myöntää apuraha yhdelle yliopistossa vieraita kieliä opiskelevalle lahjakkaalle Lempäälän lukiosta valmistuneelle opiskelijalle. Tätä apurahaa voi hakea myös opiskelija, jolle Koulutustuki on myöntänyt aiemmin muun apurahan.

Hakemukset tehdään sähköisellä hakulomakkeella 24.10.-19.11.2018 välisenä aikana.
Tiedusteluihin vastaa Koulutustuki ry:n sihteeri Hannu Tiensuu, hannu.tiensuu@lempaala.fi
puh: 050-353 3748.

Hakuaika alkoi 24.10. ja päättyi 19.11.2018. Hakuaika syksyn 2018 osalta on päättynyt, myöhästyneitä hakemuksia ei voida ottaa huomioon.