Koulutustuen apurahat

Lempäälän-Vesilahden Koulutustuki ry tukee vuosittain taloudellisesti lukio-opiskelijoita stipendein ja jatko-opiskelijoita apurahojen avulla. Apurahoihin on varattu vuosittain yli 20.000 €, ja apurahan suuruus on sitä ensi kertaa hakeville on ollut 500 euron luokkaa. Apurahojen hakuaika on vuosittain marraskuussa. Hakemukset tehdään sähköisellä lomakkeella, joka löytyy tuona ajankohtana hakuohjeineen Lempäälän lukion kotisivuilta.

Lisäksi Koulutustuki voi myöntää koko lukuvuoden aikana erillisestä hakemuksesta opiskelijoille ja yhteisöille tukea esim. lukio-opiskeluun, opintomatkoihin ja muihin vastaaviin tarkoituksiin. Koulutustuki sponsoroi lisäksi abeille teatteriretken Tampereelle kevätlukukauden alussa.

Lisätietoja apurahoista ja muusta taloudellisesta tuesta antaa Koulutustuki ry:n sihteeri Hannu Tiensuu,
hannu.tiensuu@lempaala.fi

LEMPÄÄLÄN-VESILAHDEN KOULUTUSTUKI RY:N

A P U R A H A T   2023-24

PAAVO SIRÉNIN RAHASTOSTA, KOULUTUSTUKI RY:N VAROISTA SEKÄ KAI NEUVOSEN MUISTORAHASTOSTA

Apurahat on tarkoitettu kaikille lukioaikana Lempäälässä tai Vesilahdella asuneille entisille Lempäälän lukiosta valmistuneille opiskelijoille, jotka opiskelevat jotain perustutkintoa joko yliopistossa tai tiede- tai ammattikorkeakouluissa. Sirénin rahaston osalta painotetaan lempääläisten opiskelijoiden kaupan ja talouden alan opintoja. Lisäksi apurahoja voidaan myöntää toisen asteen oppilaitoksessa liiketalouden koulutusohjelmissa opiskeleville. Neuvosen rahastosta voidaan myöntää apuraha yliopistossa vieraita kieliä opiskelevalle. Apuraha voidaan myöntää vain kerran samalle hakijalle.

Hakemukset tehdään sähköisellä lomakkeella.

Tiedusteluihin vastaa Koulutustuki ry:n sihteeri Hannu Tiensuu, tiensuu@iki.fi puh: 050-353 3748.  Hakuaika alkaa 25.10. ja päättyy 16.11.2023. Myöhästyneitä hakemuksia ei voida ottaa huomioon.