Lukio

Lempäälän lukio

Lempäälän lukio on innovatiivinen ja vireä lukio, jonka uudessa upeassa Virta-kampuksessa opiskelee yli 400 energistä, aktiivista ja elämänmyönteistä nuorta. Korkeatasoinen opetus, laaja kurssitarjotin sekä monipuoliset opetusmenetelmät moderneissa tiloissa Ahtialanjärven rannalla luovat erinomaiset puitteet opiskelulle. Lempäälän lukiossa on positiivinen yhteisöllisyyttä korostava ilmapiiri, jossa jokaista arvostetaan yksilönä. Lukioon otetaan vuosittain 140 uutta opiskelijaa keskiarvorajan ollessa 7,4.

Lukion ensimmäiset ylioppilaat valmistuivat 1962 toiminnan sijoittuessa Lempäälän kanavan viereiselle tontille. Lukion toiminta siirtyi uuteen Tredun Lempäälän kanssa yhteiseen koulurakennukseen (VIRTA) elokuussa 2017. Virta-kampuksella on mahdollista suorittaa myös kaksoistutkinto (ylioppilas- ja ammatillinen tutkinto) kolmessa vuodessa. Tredussa voi suorittaa liiketalouden, kasvatus -ja ohjausalan,  sosiaali- ja terveysalan, käsi- ja taideteollisuusalan, matkailualan, turvallisuusalan sekä kiinteistöalan ammattitutkinnon.

Virta-kampus sijaitsee hyvien liikenneyhteyksien päässä noin kilometrin päässä Lempäälän keskustasta. Rakennuksessa toimii myös Pirkan opisto. Virta-kampuksen tilat ovat myös ulkopuolisten käytettävissä. Tarjolla ovat esimerkiksi rakennuksen suuri kokoontumisaula, liikuntasali, kuntosali, monitoimisali ja luokat. Myös Lempäälän kunnanvaltuusto kokoontuu monitoimisalissa.