Lempäälän lukion lakkiaisjuhla lauantaina 4.6. kello 10

15.6.2022

Linkki lakkiaisjuhlan seuraamiseen

Lempäälän lukion kevään 2022 ylioppilaiden lakkiaisjuhla pidetään Virta-kampuksen Erik Edner -aulassa lauantaina 4.6. kello 10. Tilojen rajallisuuden vuoksi Virta-kampuksella tilaisuuteen voi osallistua ylioppilaiden lisäksi kaksi ylioppilaan läheistä, lukion henkilökunta sekä esiintyjät. Juhla kuitenkin striimataan, joten kaikki halukkaat voivat seurata lakkiaisjuhlaa verkon kautta. Linkki suoraan lähetykseen tulee lukion kotisivuille ennen juhlan alkua.

Lakkiaisjuhlan kesto on n. 1,5-2 tuntia. Perinteisesti Lempäälän lukion uudet ylioppilaat ovat juhlan jälkeen muodostaneet kulkueen ja kävelleet lukiolta hautausmaalle, jossa he ovat laskeneet ruusut sankarihaudoille. Olisi hienoa, jos tämä perinne jatkuisi. Keskustelemme mm. tästä asiasta vielä lisää ylioppilaiden kanssa lakkiaisharjoituksissa. Nämä kaikille kevään ylioppilasjuhlassa lakitettaville ylioppilaille pakolliset harjoitukset pidetään perjantaina 3.6. kello 18 Erik Edner aulassa. Harjoituksiin otetaan mukaan ylioppilaslakki.

Juhlaan liittyen on hyvä huomioida, että kampuksen pysäköintialue on kooltaan rajallinen. Lähistöltä löytyy kuitenkin vaihtoehtoisia pysäköintimahdollisuuksia. Pysäköidä voi esimerkiksi Tukkitien päässä olevalle parkkipaikalle. Itse Tukkitien varrella on pysäköintikielto.